Etter premieren på Labyrint på Spriten kunsthall i Skien 1. april 2022 skrev scenekunstskritiker Marianne Solberg i Telemarksavisa:
«Anette Röde Hagnell og
Chris Erichsens scenekunstprosjekt «Labyrint» foregår nær sagt i sanntid i en
midtkrigskrise. Forestillingen er blitt et mørkt men bærekraftig kunstprosjekt
i postcovidtid (...) «Labyrint» fungerer overraskende godt, i synergieffekten
fra kunstnere som bygger på hverandres etos. Selvom det er dystert, er det
likevel håp, men håpet ligger ikke umiddelbart latent i tekstene, men i det
auditive forløsende grepet. Det skaper en organisk dynamikk, som vender
forestillingen mer over i et konsertformat, som absolutt kler konseptet.
Musikerne og lydskulptørene Henriksen og Erichsen fornyer kabaretformatet med
støymusikk, hvor beaten legger seg som en ny puls bakom hjertet. Fungerer det?
Ja! Jeg koste meg! Støymusikken skaper driv og motkraft i det poetiske, dystre
(...) Det er ingen automatikk i fortrinn at
poeten også er scenekunstner, men her går prosjektets potensiale opp i mente,
på grunn av Hagnells sterke autensitet som formidler, som er nødvendig for
formidlingen av poesien (...)
forestillingen treffer med
millimeterpresisjon på sin samtid, i sanntid, siden 80-tallet plutselig er
blitt dagsaktuell, i den midtkrigskrise vi nå er omgitt av, etter gjenåpningen
av koronasamfunnets ensomhet. Slike bærekraftige kunstprosjekter håper vi å se
flere av framover.»
Les hele anmeldelsen her